Regulamin
Regulamin sklepu internetowego no-dobra.pl
1. Definicje
Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:
Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów
Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca zamówienia w ramach sklepu internetowego no-dobra.pl
Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Regulamin - niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego no-dobra.pl
Sklep internetowy - serwis internetowy dostępny pod adresem no-dobra.pl, za pośrednictwem, którego Klient może w szczególności składać zamówienia.
Sprzedawca i Usługodawca - oznacza przedsiębiorcę Paweł Wójcik, z siedzibą w Stanowicach przy ul. Strzegomskiej 44/7, 58-141 Stanowice, NIP 8863026239, adres korespondencji elektronicznej: bizuterianodobra@gmail.com
Strona Internetowa Sklepu - oznacza Witryny internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie no-dobra.pl
Towar - produkty prezentowane w sklepie internetowym.
Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Paweł Wójcik, z siedzibą w Stanowicach przy ul. Strzegomskiej 44/7, 58-141 Stanowice, NIP 8863026239, a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego sklepu.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 ze zm.).
Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827). Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1422).
Ustawa o ochronie danych osobowych - ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 1182). Zamówienie - oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość towaru.
2. Postanowienia ogólne
2.1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem no-dobra.pl
2.2. Sklep internetowy działający pod adresem no-dobra.pl prowadzony jest przez Paweł Wójcik, z siedzibą w Stanowicach przy ul. Strzegomskiej 44/7, 58-141 Stanowice, NIP 8863026239.
2.3. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet, przez stronę no-dobra.pl
2.4. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.
2.5. Regulamin znajduje się na stronach sklepu internetowego no-dobra.pl i jest dostępny dla każdego w każdym czasie.
2.6. Ceny towarów znajdujących się w sklepie internetowym są podane w złotych polskich i są cenami brutto.
2.7. Oferta dotycząca kolekcji sezonowych zawarta na stronie sklepu internetowego ważna jest do wyczerpania zapasów.
2.8. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie sklepu internetowego, wycofania ze sprzedaży towarów, wprowadzenia nowych towarów do oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
2.9. Sklep internetowy dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia towarów jak najdokładniej odzwierciedlały ich rzeczywisty wygląd. W związku z tym, że ustawienia wyświetlania jak również parametry poszczególnych monitorów mogą różnić się od siebie, sklep internetowy nie odpowiada za możliwe różnice w gamie kolorystycznej między faktycznym wyglądem towaru, a obrazem wyświetlanym na monitorze Klienta.
2.10. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Zmiana ta nie dotyczy zamówień będących w trakcie realizacji.
2.11. Dostępne formy płatności to karta kredytowa/debetowa, Apple Pay, Google Pay.
2.12. Sklep internetowy no-dobra.pl prowadzi sprzedaż ręcznie tworzonej biżuterii i akcesoriów z kamieni naturalnych i czeskich szklanych koralików. Mając na uwadze ich unikalny wygląd, kształt i rozmiar, nawet egzemplarze tej samej realizacji i projektu mogą się od siebie różnić. Zdjęcia produktów zamieszczonych w sklepie mają charakter poglądowy, a Klient realizując zamówienie akceptuje ten fakt.
3. Składanie zamówień
3.1. Produkty widniejące w sklepie internetowym no-dobra.pl dostępne są od ręki i można je zakupić poprzez dodanie produktu do koszyka, podanie wymaganych do realizacji zamówienia danych, wyboru sposobu wysyłki i finalizację poprzez płatność.
3.2. Istnieje możliwość złożenia zamówienia spersonalizowanego. W tym celu należy kliknąć w link na dole strony, w stopce: "Zamówienia indywidualne" oraz wypełnić i wysłać formularz.
3.3. Wybór zamawianych towarów przez Klienta jest dokonywany przez ich dodanie do koszyka.
3.4. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
3.5. Klient składając zamówienie wybiera sposób dostarczenia przesyłki, której koszty doliczane są do wartości zamówienia. Koszt dostarczenia zamówionego towaru wraz z kosztami przesyłki ponosi Klient.
3.6. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3.7. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje e-mailem informację o jego otrzymaniu przez sklep internetowy (potwierdzenie zamówienia).
3.8. W razie potrzeby anulowania zamówienia Klient powinien jak najszybciej skontaktować się ze sklepem internetowym telefonicznie lub mailowo.
4. Realizacja zamówień - dostawa i czas realizacji
4.1. Podstawowym warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji jest podanie podczas składania zamówienia poprawnych danych kontaktowych i adresowych do wysyłki.
4.2. W przypadku niedostępności zamówionego towaru Klient jest niezwłocznie informowany o tym fakcie w celu podjęcia decyzji o sposobie realizacji pozostałej części złożonego zamówienia (częściowa jego realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania na towar brakujący, zamiana brakującego towaru na inny dostępny w sklepie, anulowanie całości zamówienia i zwrot pieniędzy za zamówione towary).
4.3. Sklep internetowy realizuje zamówienia w terminach: od 1 do 5 dni roboczych, w przypadku produktów dostępnych od ręki oraz do 14 dni roboczych w przypadku zamówień indywidualnych - od momentu otrzymania środków.
4.4. Wysyłka realizowana jest przez usługi firmy InPost: InPost Paczkomat® 24/7, InPost Paczkomat® 24/7 za pobraniem.
4.5. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami kredytowymi/debetowymi, Apple Pay, Google Pay jest Stripe z siedzibą w 354 Oyster Point Boulevard South San Francisco, California, 94080, Stany Zjednoczone.
4.6. Towary zamówione w sklepie internetowym wysyłane są wyłącznie pod adres podany przez Klienta w formularzu zamówienia.
4.7. Faktura wysyłana jest drogą mailową na wskazany przez klienta adres mailowy.
5. Warunki reklamacji
5.1. Każda rzecz kupiona w Sklepie internetowym może być reklamowana z zachowaniem odpowiednich terminów i warunków reklamacji, jeśli posiada wady stanowiące o jej niezgodności z umową.
5.2. Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827).
5.3. Reklamację można złożyć drogą pocztową. W przypadku złożenia reklamacji, należy wskazać przyczyny reklamacji oraz informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia.
5.4. W przypadku uzasadnionej reklamacji, po jej uznaniu, zostaną zastosowane reguły określone w przepisach prawa. Sprzedający rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia i następnie w przypadku zasadności na swój koszt wyśle do Klienta towar pełnowartościowy (naprawiony lub nowy), a gdy okaże się to niemożliwe (np. wyczerpany stan magazynowy), zwróci cenę wadliwego towaru wraz z kosztami przesyłki. W przypadku, gdy Sprzedający dokonuje zwrotu ceny za wszystkie towary wchodzące w skład danego zamówienia, Sprzedający zwróci Klientowi również koszty wysyłki towarów ze sklepu do Klienta, jeżeli Klient był nimi obciążony i zostały one uiszczone przy zamówieniu. Za wspólną zgodą Klienta oraz Sprzedającego możliwa jest także, wymiana reklamowanego towaru na inne dostępne w sklepie towary.
5.5. Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie towarów zamówionych z otrzymanymi, które wynikają z różnicy w ustawieniu parametrów monitora Klienta, w szczególności różnicy w barwach i odcieniach, nie stanowią podstawy do reklamacji i zwrotu Towaru. Biorąc pod uwagę specyfikę oferowanych towarów, brak podstaw do reklamacji dotyczy również różnic w rozmiarze, kształcie lub kolorze użytych w towarze materiałów względem zdjęć towaru na stronie.
6. Prawo do odstąpienia umowy i zwrot
6.1. Klient ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny i zwrócić towar na swój koszt w ciągu 14 dni od dnia otrzymania Towaru. Wyjątkiem są towary personalizowane w zakresie wykraczającym poza dostępne w sklepie warianty.
6.2. Warunkiem uwzględnienia zwrotu jest złożenie przez Klienta, przed upływem ww. terminu oświadczenia na piśmie o odstąpieniu od umowy.
6.3. Zwracany towar wraz z formularzem zwrotu i dowodem zakupu, należy odesłać na adres: ul. Sudecka 31/2, 58-100 Świdnica
6.4. Formularz odstąpienia stanowi załącznik do Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827).
6.5. Zwracany Towar powinien być w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Oznacza to, że Towar nie może być uszkodzony, zabrudzony, uprany, zmodyfikowany ani noszony (poza przymierzeniem).
6.6. Klient otrzyma zwrot ceny za zwracany Towar, wraz z pierwotnymi kosztami przesyłki (do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w ofercie).
6.7. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
7. Zwrot należności klientom
7.1. Sklep internetowy nie odbiera kierowanych do niego przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
7.2. Sklep internetowy dokona zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku:
7.2.1. anulowania zamówienia lub części zamówienia (w takim przypadku zwrotowi podlega odpowiednia część ceny) opłaconego z góry przed jego realizacją,
7.2.2. zwrotu towaru przez Konsumenta (odstąpienie od umowy), w tym przypadku Sklep internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej,
7.2.3. uznania reklamacji lub braku możliwości wymiany towaru, usunięcia wady towaru lub obniżenia ceny.
7.3. Sklep internetowy dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7.4. Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu, jeżeli:
7.4.1. pomimo skierowania do Klienta na podany przez niego adres mailowy wezwania do przesłania numeru rachunku bankowego Klienta, Klient nie prześle takiego numeru rachunku bankowego,
7.4.2. gdy odpowiedź nie będzie zawierać danych umożliwiających dokonanie zwrotu,
7.4.3. jeżeli są one wynikiem podania przez Klienta błędnych danych adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku bankowego.
8. Zasady korzystania ze sklepu internetowego
8.1. Marka No Dobra - biżuteria handmade prowadzi sprzedaż towarów poprzez sklep internetowy no-dobra.pl
8.2. Sklep internetowy podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania sklepu w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej.
8.3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach witryny usługami, sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych.
8.4. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
8.4.1. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych na stronach sklepu internetowego jedynie dla własnego użytku osobistego,
8.4.2. korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami niniejszego regulaminu, a także ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet,
8.4.3. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa np. propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste osób trzecich,
8.4.4. niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam).
8.5. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić sklep internetowy o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu sklepu internetowego na adres: bizuterianodobra@gmail.com W zawiadomieniu należy podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem sklepu internetowego. Sklep internetowy zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie 14 dni, a gdyby to było niemożliwe do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
9. Dane osobowe
9.1. Paweł Wójcik, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Paweł Wójcik IT, z siedzibą w Stanowicach, ul. Strzegomska 44/7 58-141 Stanowice, NIP: 8863026239, REGON: 524381605, jest administratorem danych osobowych Klientów i przetwarza dane osobowe uzyskane za pośrednictwem strony internetowej: no-dobra.pl, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej „Rozporządzeniem RODO".
9.2. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych realizowanej przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce Prywatności na stronie no-dobra.pl
9.3. Akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności oznacza zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z treścią wskazanych powyżej dokumentów.
10. Postanowienia końcowe
10.1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem jego zamieszczenia na stronie sklepu internetowego (11.10.2025).
10.2. Właściwość miejscową sądu rozstrzygającego ewentualne spory powstałe pomiędzy Paweł Wójcik IT a Klientem określają przepisy kodeksu postępowania cywilnego.
10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy ustaw: Kodeks cywilny, o prawach konsumentów, o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz o ochronie danych osobowych.
